Vorige week kwam de Strategiegroep Brabant Branding weer bij elkaar, dit keer te gast bij BrabantKennis in hashtag#Tilburg. Zoals altijd weer een waardevolle bijeenkomst met de ‘merkregisseurs’ van Brabant; allemaal hebben we de opdracht om de hashtag#reputatie van de regio Brabant te versterken, en dat kunnen we alleen mét elkaar.
We spraken over de nieuwe campagne ‘Goed Leven is aan jou’ van Brabant Partners, waarover o.a. Brabant Branding in het beginstadium meegedacht heeft over de uitgangspunten, en over de mooie inzichten uit recent onderzoek naar het imago van Brabant onder Vlamingen (spoiler: forse stijging in bekendheid!). De lopende verkenning ‘Beslissen zonder begrijpen’ van BrabantKennis daagt ons uit om dieper na te denken over hoe we omgaan met de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van AI (dank 🙏 Jos van den Broek).
Een altijd lastig onderwerp dat regelmatig op deze tafel ligt is ‘meten en monitoren’: wat kunnen we meten (en wat niet), en de koppeling daarvan met de meerwaarde van ons werk: hoe meten we reputatie, en wat zegt bereik eigenlijk écht? En verder deelden we updates over lopende zaken als de hashtag#ImagoMonitor die binnenkort start, de komst van een nieuwe collega bij Brabant Branding (Suraya Kartopawiro: volgende keer ben je erbij 😊) en de netwerkbijeenkomst van 6 november aanstaande.
Wat ons bindt is niet alleen een gedeelde ambitie, maar ook de manier waarop we samenwerken: professioneel én informeel. Omdat we elkaar écht kennen en regelmatig ontmoeten, kunnen we reflecteren, elkaar bevragen en versterken. Samen maken we Brabant zichtbaar als regio die ertoe doet.
#BrabantBranding #merkregisseurs #reputatie #samenwerking #GoedLeven #BredeWelvaart #inBrabant #ImagoMonitor