Skip to Content
  • Nieuws 7 dagen geleden

Brabant wint landelijke innovatie award voor ontwikkelen Imagomonitor

Wat zijn we trots! Team Brabant Branding, onderdeel van de Provincie Noord-Brabant, heeft de ‘City- en Regiomarketing Innovatie Award’ gewonnen. We waren genomineerd voor het ontwikkelen van een eigen onderzoeksinstrument, de Brabantse Imagomonitor, waarmee we het imago van de regio Brabant meten. In 2023 hebben we ook de relatie onderzocht tussen 7 Brabantse stedenmerken (Breda, Tilburg, Den Bosch, Eindhoven, Helmond, Oss en Roosendaal) en het merk Brabant. Hiermee wonnen we de Innovatie Award, een landelijke prijs voor de beste innovatie, met aantoonbare, blijvende effecten voor het vakgebied van city- en regiomarketing in Nederland.

Als kennispartner van de regio vinden we het belangrijk structureel en gedegen onderzoek te doen naar de ontwikkeling van het imago van de regio Brabant. Deze kennis delen we graag met onze Brabantse partners.  
 
We zijn als team Brabant Branding ontzettend trots om dit samen met onze partners bereikt te hebben en zien het echt als een resultaat van onze Brabantse samenwerking. We hebben lef getoond en zijn gaan experimenteren. Geweldig dat we hiermee een voorbeeld zijn voor vakgenoten in het hele land!  

Kijk hier voor meer informatie over de Imagomonitor

Juryrapport

Het juryrapport zei het volgende: “De jury is verheugd dat de methodiek, ontwikkeld na initiatief van Brabant Branding, als open source wordt aangeboden onder een creative commons licentie. Hierdoor kunnen andere steden en regio's profiteren van de kennisontwikkeling. 

Omdat de speciale steden-editie van de Brabantse ImagoMonitor een innovatieve toepassing is die relevant is voor veel partners én bouwt op de al waardevolle, structurele imago-moni­toring van Brabant Branding is Brabant Branding de winnaar van De City- en Regiomarketing Innovatie Award 2024.”

Beeld: Peter van Geest